Velkommen til min blog, i må meget gerne komme med kommentarer til mine kreationer :-)

tirsdag den 18. oktober 2011

Cake pops

Jeg har længe tænkt på at ville prøve og lave cake pops-kage på pind, så da vi i går var i tivoli til halloween, så jeg at specialkøbmanden havde en bod derinde og skyndte mig at købe pinde og candy melts :-) Så i dag har den stået på hygge i køkkenet, alt imens det har sjask regnet udenfor. Jeg har fået inspiration til mine cake pops fra kageblomsten og himmelske-kager. den egentlige opskrift på dejen er lavet lidt på slum, men cirka således:

Til ca 20 cake pops af 25-30 gr. pr stk.

400 gr. chokoladekagerest (fra fryseren)
jeg delte denne rest i 2 og blandede den ene del op med:
ca 2 dl jordbærmousse.
og den anden del blandet op med
1½ dl 1:1 chokoladeganache
3 tsk rom
Jeg synes dejene blev rigtig gode. tril dejen i kugler og sæt dem på pinde og sæt dem i køleskab i 2-3 timer inden du dypper dem i smeltet candy melts, jeg smeltede dem over vand og blandede 3-4 tsk olie i, et tip fra min veninde kageblomsten som er hardcore til Cake pops :-) du skal pynte dine Cake pops en efter en når du har dyppet dem i candy melts, ellers risikerer du at det størkner inden du er færdig og så hænger pynten ikke fast( det gjorde jeg og så var jeg nødt til at dyppe dem igen :-/ ) og så ellers på køl med dem, indtil de skal spises.

Sif med sine Cake pops, Hr. og Fru Bamse :-)

Og Tjalfe med sine :-)

Når nu vi havde lavet så mange var der jo også en god anledning til at invitere naboen på Cake pops, så Fru nabo og børnene var inde til aften, rigtig hyggeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar